torsdag 21 oktober 2010

Idag är vägen smalare

Kylig morgon. Sjuk E. drabbad av influensa som kom från ingenstans mitt i natten som influensor gör och däckar en oförberett. Jag proppar i mig medel mot influensa och ber en stilla bön om att slippa drabbas. Ena dagen är allt lättsamt, allt flyter på och går min väg. Nästa dag har något hänt. Vägen smalnar och det blir mera snårigt. E sjuk. I stället för sol över Vietnam är det översvämningar berättar nätet, häftiga regn? Hinner de ge vika tills jag kommer?

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja visst är det så, livet går upp och ner och man vet ingenting från den ena dagen till den andra. Solen kan snabbt gå i moln. Jag hade en sån dag igår. Hoppas nu att det slutar regna i Vietnam och att E tillfrisknar snabbt. Kram!

Granne med potatisodlaren sa...

Vad bra att jag är sjuk nu sa min vän M. Hon är på väg till Egypten och hoppas på att tio dagar räcker för att bli frisk från tidernas influensa. Positivt tänkande kallar jag det. Och jag önskar att alla positiva tankar räcker för att E blir fisk och att du slipper bli sjuk.