söndag 26 december 2010

När våren kommer lilla bord ska du få ny mosaik

Balkongen är vit och översnöad. Balkonglådan ser ut som en toppig vit installation. Vi kommer inte ut på balkongen så vi kan inte skotta. Dörrvredet gick sönder och ingen hade tid att komma och laga i december. Glipan ut mot det kalla har vi tejpat igen och täckt med mormors lapptäcken, det ser lite konstigt ut. Vi är en opraktisk familj.
Men på balkongen står mitt vackra mosaikbord undanställt, nu utan mosaik som jag mödosamt plockat bort återstoderna av sedan bordet skändligen glömdes på balkongen i fjol.
I julklapp av vännen K fick jag nu en liten provsats mosaik, fogmassa och vad som kan behövas för reparation. Först ska jag träna i vinter på liten platta för att sedan skickligt (?) kunna sätta dit bitarna när våren och värmen kommer.
För våren kommer väl, och värmen?

3 kommentarer:

Pia sa...

Våren och värmen kommer Eva! Och som det slitna uttrycket säger... den som väntar på något gott!

Varm kram och god fortsättning!

Anonym sa...

Åh så skönt för det stackars bordet! :-)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pia, varma kramar hjälper mot kylan!

Carina, en dag ska vi fika vid det stackars bordet du och jag!