Man är allt en liten människa i relation till stora företag. Min lägenhet byggdes av JM som skryter om att de står för kvalitet. Men de fel de gör tar de inget ansvar för. Min kyl och frys monterades för tätt så att kylen började läcka och vattenskada uppstod. Inte vårt fel säger JM, du får betala själv. Ny kylskåpsdörr, 3000 kronor,.
Jag har undrat i sju år varför spisfläkten fungerar så dåligt, nu tog jag hit en elektriker som konstaterade att de svarta sorgkanter jag ständigt har kring skåp och taklist beror på att JM-montören aldrig monterade ihop utblåsslangen med uttaget. Se bilden, de tu borde vara ett. Så allting har blåst upp i taket i stället. Inte lätt att se eftersom slangen hängde och dinglade omonterad bakom ett iskruvat kryddskåp.
Visst är det trist att företag som JM som tar ut miljonvinster slarvar så med detaljer och sen inte tar något ansvar för det. Och det händer så ofta i vårt samhälle. Man står där hjälplös mot stora slarviga byggföretag. Att badrumfönstret höll på att trilla ut och balkongdörren inte går att stänga... det är inte heller JMs fel, förklarar de för mig. Så vems fel är det?
11 kommentarer:
Så frustrerande!!
JM tror på jultomten eller små varelser som sabbar det som de har gjort bra!
Jag undrar om John Matsson tycker att det är ok där han sitter i sin himmel och ser på. Att John Matsson blev JM och att allt förändrades. Jag hur det gick till. För var det kontor med människor som kom och fixade fel och berättade om vad de hittat på hisstrummans botten.
Nu är det inhyrda män med bilar som arbetar över hela stan.
Dåligt, dåligt. Det är ju värre än här! Här gömmer de inte felen, de syns direkt åtminstone...
Så fullständigt oansvarigt! Hoppas du dokumenterat allt ordentligt och skickar brev till alla som det överhuvudtaget går att hitta en adress på. Gärna med bifogad faktura, till JM-relaterade adresser. Samt allmänna reklamationsnämnden, finns den kvar? Konsumentombudsmannen?
Helt otroligt vad slarvigt. Det hade ju varit så lätt att sätta dit... Ju större de är, desto nonchalantare verkar de bli... Skönt att du har fått det fixat nu, fast det är ju inte du som borde ha fått stå för den kostnaden. Kram Kim
Vad säger grannarna. Kan ni göra gemensam sak och gå ihop och ställa krav? Då kanske de lyssnar.
Tänkte som Jane ovan att fler kan ha samma problem och att man kan hjälpas åt på något sätt, det är mycket som blir sämre och vi kan inte göra så mycket mot stora bolag, de är svenska vad jag förstår och så hyrs outbildad billig arbetskraft in någonstans ifrån och ingen har ansvaret. Vi renoverade garaget och däck ovan jord här, det kostade oss i föreningen fem miljoner och blev godkänt i slutbesiktningen vilket var konstigt för en del måste åtgärdas igen.
Jag tror det är en hel del fusk i byggsvängen!
Eva du har helt rätt! Sa är det jämt med företag! Trist...och allt blir bara sämre & sämre! Man borde klaga mycket mycket mer & inte finna sig i allt!
Lisa
Trots allt...
Grattis på födelsedagen, Eva!
Hoppas du får en riktigt fin dag!
Tack Anders! På min födelsedag förtränger jag tråkigheter som JM och bara firar!
Lisa! Jag tränar verkligen på att säga ifrån mer!
Monika, massor av fusk! Man vill inte drabbas men gör det.
Jane och Monica, jag hoppas att min förening ska kunna samla ihop mina och andras klagomål så vi blir starkare mot nonchalanta JM
Karin, jag skickade arga brev till alla på JM, men fick bara ett blahabrev tillbaka, få se vad de säger nu när de får blogg och bildbevis, de gäspar väl bara antar jag! Men det ska vi inte låta dem glömma!
Carina vi får ta kampen mot fusket på alla fronter!
Eva Granne, vad intressant det du berättar om JM. I mina kontakter är de bara hårda och nonchalanta från första början - men skryter så om sin service och kvalitet.Tro dem inte säger jag!
Eva, ja det är ohyggligt frustrerande!
Skicka en kommentar