söndag 1 januari 2012

Jag vill göra det jag gör, vara där jag är - var jag än är

Idag är den första dagen i ett pärlband av 365 dagar - det är väl alldeles underbart?
Många dagar att fylla med kyssar och kärlek. Många tankar att tänka och tid att tramsa också!
Inga nyårslöften har jag gett, men jag vet att jag vill vara i nuet. Framtiden drabbar en ändå så varför denna oro i förväg jag ofta känt.

Jag vill göra det jag gör, vara där jag är, det är en förhoppning inför året.
Koncentrera mig på att njuta av tillvaron just där jag är - var jag än är, ägna mig åt den jag är tillsammans med just då och där.

Det är en gåva, alla dessa dagar.  Och det är jag själv som har ansvaret för att fylla dem med det innehåll jag vill

8 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Ett fint icke-löfte Eva! Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Samma Annika! Kram!

Karin sa...

Och så var det det där med yoga och styrketräning och sånt... Inga löften, inga plikter, bara en påminnelse om hur skönt det är och hur bra man mår! Gott nytt starkt och smidigt år!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Fina, kloka och tänkvärda ord.
Jag ska bära dem med mig.
kram E

Anonym sa...

väl värd att läsa. Jag hittade evaswedenmark.blogspot.com mycket informativ som jag har forskat en hel del nyligen på praktiska frågor som du pratar om ...

Anonym sa...

Grattis till att ha en av de mest sofistikerade bloggar jag kom över på ett tag! Dess otroligt hur mycket du kan ta ifrån något helt enkelt på grund av hur visuellt vacker den är. Youve sätta ihop en bra blogg utrymme bra grafik, video, layout. evaswedenmark.blogspot.com är definitivt ett måste-se blogg!

Pia sa...

Väldigt kloka ord att efterleva!
Stor kram och en kärleksfull fortsättning på det nya året!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pia! Samma till dig. Hoppas ditt år blir fyllt av kärlek och upplevelser.
Kram!