torsdag 5 juli 2012

Det bästa med att resa bort är att komma hem igen


Hemma och jag är så glad! Jag njuter av den friska luften, jag älskar att se all grönska och jag längtar ut till ön.
Sverige på sommaren - för mig finns inget som slår det. Vi har haft en underbar vecka, jag och Millarna (min sons fina familj). Ljuvligt att umgås dygnet runt med världens klokaste finaste tvååring och hans härliga föräldrar. Men jag tror att han också var glad att komma hem till sig: "Volvon, här kommer jag, nu blir du glad!" ropade han glatt med säkerheten hos ett alltid älskat barn när vi landat och hans pappa gick för att hämta bilen.. Han pratade om Kransenhemmet och om mitt Barnängenhem och jag fick en stor kram innan han åkte iväg hem till sin egen säng. Nu ses vi snart i sommarhemmet på ön.
Det bästa med att resa är att komma hem. Den lilla del av Spanien där jag var gav mig mycket att tänka på och det mesta utfaller till Sveriges fördel och i förundran över vår förmåga i Sverige att klaga när så mycket är så bra hemma i vårt land. Mer om det senare.
Nu ska jag njuta av att sitta på min balkong där allting blommar, se ut över de gröna träden och bara vara i den friska luften.

Inga kommentarer: