tisdag 28 januari 2014

Förstens och Andrens bokstavsskola



Den lille piraten har bytt bana. Han och jag är numera skolchefer i "Evas och Miltons skola". Hans titelförslag. Jag var mer inne på lärare. Han kallar sig Försten och jag heter Andren.
Han är bra på att läsa men det är svårare att forma bokstäver med små knubbiga fingrar så skolan satsar just nu på att träna bokstavsskrivning.
Annars går mycket tid åt till planering.
Vi gör tidsplanering i små svarta böcker med en elefant på framsidan.
Försten dikterar, Andren skriver.
Det är mycket tid för rast och fruktpauser i planeringen.
Hans dagis hade stängt igår för planering, så han tyckte det passade bra att vi också planerade.

Man avläser verkligen samtiden i de små barnens lekar.

3 kommentarer:

cruella sa...

Försten och Andren! Jag dör.

Marina sa...

Det låter som en fantastiskt skola tycker jag!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina och Cruella, jag kan säga att jag trivs rätt bra i den skolan och med min roll som andren :)