torsdag 9 januari 2014

Mina barn, jag älskar dem - idag är det Elins dag

Elin och jag på ön
Emil och Elin
Äntligen kom syrran! utbrister sonen på Facebook idag och suckar över det trista liv han hade i fyra år med två tråkiga vuxna innan hon föddes.

Ja vad ska man säga? Jag tror inte på honom en sekund. Jo, jag tror att det var underbart att Elin kom den 9 januari 1978 och att han fick en lillasyster - men jag tror inte han menar att de fyra första åren var usla.

Vi hade rätt kul, Emil och jag. Hans pappa var för det mesta på turné och vi bodde där i vår trea på Kammakargatan. Ljuva år i mitt minne.
Och än ljuvare när Elin kom.
Och sen kom Ellen ....
Mina barn, det bästa i mitt liv.
(och nu kommer barnbarnen ....)


Ingenting har för övrigt i mitt liv varit så fyllt av lycka som födslarna av mina tre barn. Jag älskar dem så oerhört och att ha fått lära känna dem och se dem växa upp är den största lyckan i mitt liv. Inte jämförbart med någonting annat.

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Barn är den största lyckan, i alla lägen, även när det är svårt.
Så är det bara.

Grattis igen till födelsedagsbarnet!

Evas blogg sa...

Vilka vackra barn! Ja barnen är den största lyckan på jorden. Grattis till födelsedagsbarnet.

KaosJenny sa...

Grattis till födelsedagsbarnen men kanske mest av allt grattis till dig som har fått ha dom ;-). Barn är lycka, inte någon bröloppsdag eller annan händelse slår det. Och jo, han hade det säkert bra men med en syrra blev det ännu bättre :-). Kram

Karin sa...

Underbara bilder! Och nu vill vi bara se motsvarande bild på Milton med sin lillasyster inom kort!

cruella sa...

Det är verkligen en rikedom!

Marina sa...

Jag kan bara hålla med!

maggisvarldgmail.com sa...

Gratulerar till fina barn! Så sant, så sant! Den största lyckan och den sannaste Kärleken!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, vi väntar all ivrigt på hen!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vi är rörande ense: Barn är bäst och det är den största lyckan. Den största trösten också i bekymmersamma tider och en kärlek som varar för evigt.