söndag 24 augusti 2014

Vilket genombrott vi gjort idag

I den gamla tapetens hjärta står de som gjorde genombrott
Ellen i den vackra tapeten i hennes rum
Vilket genombrott vi gjort idag. Så härligt det känns att bryta upp det gamla och slå oss igenom till nytt med rymd.

Jag fortsätter mina kaosprojekt.
Det räcker inte med att jag vänt upp och ner på min lägenhet hemma, på ön har vi också gjort om allting.

Det är inte så lämpligt nu, när jag just ska operera armen och inte får göra något mer än träna  ett par veckor.
Jag vet inte varför det alltid blir så.
Jag vill väl helt enkelt inte att det ska vara för lugnt och ordnat. Det gör mig orolig.

Sån tur att jag har mina barn och deras kärestor.


Så här otroligt vacker var väggen under lager av tapeter

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Oj, vilken spännande vägg! ett riktigt lapptäcke av trädörrar, skåpdörrar och lite till? :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eller hur! Väggen var så vacker att vi knappt kunde med att riva den. Vi sparade de vackra luckorna.

Anna/notonmusic sa...

Vad märkligt med luckorna! Har de använt dessa istället för vanliga byggskivor måntro, devisen återbruk? Superfina!

Karin sa...

Spännande genombrott!

De där fina luckorna, kan det ha varit någon slags serveringsluckor mellan kök och matrum?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anna, jag tror det är återbruk. Huset är från 1915. Visst är det vackert med väggen!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, tror inte det för luckorna sitter i en yttervägg. Ellens rum var tidigare veranda och det är i den fd ytterväggen luckorna sitter. Nu blir allt i stället ett stort vardagsrum men vi sparar luckorna!