onsdag 10 februari 2016

Visar ett opolerat finger åt Scholls reklam





Jag avskyr verkligen tevereklam.
Kommer ihåg att jag aktivt bekämpade det när man fortfarande kunde. Och är oändligt glad att SVT är reklamfritt.
Det är ibland på gränsen till outhärdligt att se de idiotiska reklamsnuttarna.
Jo jag vet. Man stiger upp och kokar kaffe då, går på toaletten, ringer samtalet man behöver, kollar mejlen.
Men ibland är reklamen så dum att den studsar in i ens ögon och stör. Det finns en reklam för ett sköljmedel som är så otroligt fånig att jag ALDRIG kommer att köpa det sköljmedlet. Leonor, jag spyr!
Och just nu förpestar Scholl min tevero med så korkade filmer.
Har ni sett dem?
Otroligt passiva smala unga kvinnor som ägnar sig åt att beundra sina och varandras polerade naglar. Jag tittar på mina. Opolerade. Spruckna nagelband. Lite skeva fingrar, sönderskrivna händer kanske, men mina och helt okej och inte sjutton sitter jag som ett fån och smeker mina händer och beundrar naglarna..
Samma med fötterna. Pimpsten är ett utmärkt sätt att hålla dem lena. Men jag sitter inte heller helt passiv och smeker mina fötter på det idiotiska sätt kvinnorna i Schollreklamen gör.  

Vänd på rollerna. Föreställ er en man som passivt sitter och självsmeker sina lena mjuka polerade naglar och se sedan hur mannen ömt smeker sin fot. Nä den reklamen finns inte.
Det är så löjligt att det knappt är sant att man visar en så fånig reklam 2016.
Skäms Scholl!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Förlåt, Eva, men jag blir så full i skratt när jag läser. Just idag har jag sagt högt till tvn: nämner du "diamantkristaller" en gång till så åker du ut!
Är hemma med förkylning sedan ett par dagar och låter ibland tvn stå på när jag slumrar i soffan. Reklamen gör mig knäpp. Heja svt!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ha ha Pernilla, det är bra att du blir full i skratt! Lite skratt och lite ilska är säkert suveränt mot förkylningen. För visst är det fånigt :)
Kryakram!