tisdag 23 augusti 2016

Jag saknar henne redan innan hon hunnit åka

Milton och E2 på väg till Aspudden
Frukost hos oss
Vilken ljuvlig men samtidigt lite ledsam morgon. Milton sov hos oss. E2 och jag tog honom till hans nya skola på morgonen där han börjar sexårs och stolt visade han oss omkring. En stor liten kille!

Allt så roligt och härligt. Men - det var E2:s sista semesterdag i Sverige. På kvällen/natten tog hon planet tillbaka till sin arbetsplats i Monrovia.
Vi har haft en underbar sommar på ön. Det känns tomt när hon åker.

Jag saknar henne redan innan hon hunnit åka.
Trösten är att nästa gång hon kommer hem tar hon mig med i bagaget!


9 kommentarer:

Anonym sa...

Å förstår dina känslor. Min E pluggade 31/2 år i Australien och då prisade jag verkligen Face time.
Du får njuta av dina fina barnbarn och inom en framtid blir du " nerpackad" i bagaget söder ut.
Kramar Pia

maggisvarldgmail.com sa...

Jag förstår dig…tyckte själv att Tromsö var långt bort då Agnes bodde där. Man får räkna de lyckliga stunderna och tiden går ju ganska fort!!! Lille Milton och min Elsa Dolly…redan små skolbarn! Tröst och glädje<3

Evas blogg sa...

Ja det är så jobbigt när de reser iväg. Men vad spännande att du får följa med nästa gång. När blir det?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Visst är det jobbigt Pia! Men jag ser fram emot att hamna i hennes bagage nästa gång! Kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, tiden svindlar iväg ... Så kul att se Elsa Dolly på ön i somras!
Kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva, det blir spännande och lite pirrigt. Åker iväg slutet oktober! Kommer att vara nervös innan, det blir inte lättare med åren att resa iväg, inser jag. Kram till dig!

Anna/notonmusic sa...

Känns bekant, SÅ roligt att få ha dem hemma och SÅ vemodigt när de åker. Min är i England, jag vet, det tar inte så väldigt många timmar att ta sig dit men ÄNDÅ! Tänk att Milton börjar förskoleklass!

Anonym sa...

Bästa mamma!!!! Ska bli så kul när du kommer hit❤️❤️❤️

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Älskade E2 - det blir underbart!