fredag 20 januari 2017

Livet med ett älskat barnbarn


Ni som läst min blogg ett tag vet vem denne lille man är? Min älskade M, mitt första barnbarn som jag skrev om här i bloggen  redan innan han föddes. Det är alldeles ofattbart, men nu har han fyllt sju år.
Vi firade honom igår. Idag har vi varit tillsammans han och jag. Vi brukar ha en lyxdag i månaden då vi gör saker vi har lust med. Så det gjorde vi idag. Sov länge, spelade spel. Monopol bland annat. Jag minns vad min pappa ogillade Monopol. Kapitalistiskt tänkande, sa han, och det hade han ju rätt i. Men jag älskade att spela det och nu tycker Milton det är kul.
Sedan gjorde vi en rad andra saker, men det är vår lilla ensak.
Jag tycker i alla fall det är så fint, så fint att få vara med i hans liv. Jag inser också att det är ett privilegium, och jag inser också att en sjuåring har en klar uppfattning om han vill bli omskriven eller ej. Jag får tänka på det.

4 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Det lyser verkligen i dina texter om den här specielle mannen i ditt liv. Så fint att få ha vardagsrelation med barnbarn. Det ser jag fram emot, vi har bara en "barn-katt" så här långt. Men det går bra det med :-)

maggisvarldgmail.com sa...

Vilken lycka! Men du har rätt. Man får tänka sig för när man skriver om sina barnbarn...eller lägger ut kort...det är en balansgång mellan privat och personligt. Hursomhelst en lycka är det!!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anna, det är just vardagsrelationen som är så viktig, att man är en del av deras liv och de av mitt!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, min största lycka i livet just nu! Men visst är det svårt med balansen när det gäller hur mycket och vad man ska publicera?