tisdag 10 maj 2016

Egentligen behöver det inte vara svårare än så


Egentligen behöver det inte vara svårare än så. En liten flicka. En strand. Vatten. Platta stenar som man kan kasta. Bara så. En solig dag på ön. Ett barn som leker.
Varför ska allt vara så komplicerat, varför behöver vi så mycket saker?
Igår kände jag hur högarna av kläder på mitt golv bara växte.
Blir jag lyckligare av allt detta tyg? Alla dessa saker? Nej, bara tröttare. Vad ska jag göra med allting, var ska jag lägga det?
Så mycket bättre att återvända till det enkla. En sten att kasta, ett hav som tar emot. Friden. Lyckan i att vara med ett barn.
Enkelheten.

1 kommentar:

maggisvarldgmail.com sa...

Vackert skrivet, som poesi och så tänkvärt…just nu skulle jag vilja vara en sådan liten flicka, vid ett hav med vackra stenar i min hand och bara ägandes det allra nödvändigaste… kram