lördag 14 februari 2009

Jag ska låta min vision prägla verkligheten


Jag vill dela med mig av en så härlig intervju idag i Svenska Dagbladet, det är prästen och författaren Ted Harris som blivit intervjuad. Han är aktuell bland annat med boken Konsten att leva innerligt tillsammans med journalisten Ann Lagerström, den ska jag bums beställa. Jag vill veta mer om hur man lever innerligt, hur vi hittar den spontana, glada tillit som kommer från hjärtat och som Ted Harris pratar om.
Här ett citat ur artikeln som jag tar till mitt hjärta och delar med mig av innan jag hunnit läsa boken. Han pratar om sin vision av ett Stockholm med ständigt närvarande tolerans, medkänsla, tillit och respekt.
"Visionen stämmer inte alltid med verkligheten, men jag låter hellre verkligheten präglas av min vision än tvärtom."
Härligt! Jag ska också låta verkligheten präglas av min vision.

2 kommentarer:

Anonym sa...

halleluja!!! Underbart citat....ska jag använda också.
Om vi inte har en vacker vision om framtiden så vart är vi då på väg?
Fint, kul och inspirerande. Så var han ju så söt också!
le boeuf

Var dag bär guldkorn sa...

Ja, det citatet påminner mig lite om ett av Nietzsce som jag har som favorit:

”Vi har konsten för att inte dö av sanningen.”