torsdag 16 april 2009

Detta drömmer jag om just nu - Vietnam


Detta drömmer jag om just nu, jag lånar rubriken av Eva i Jämtland som drömmer sig till Egypten. Mina tankar svävade iväg, var vill jag vara? Jag landar i Hoi An. En underbar liten stad i mitten av Vietnam. Vackert, vänligt, inte dyrt. Nu skrivs det överallt om all inclusiveresor som om vi inte skulle klara oss själva. Elin och jag flög till Da Nang och tog taxi till Hoi An. Vietnam är ett vänligt välfungerande land. Det finns massor av hotell man kan boka hemifrån på nätet, det finns underbara restaurnager och vill man åka på utflykt finns det lätt tillgängligt. Engelskan klarar man sig galant på. Dotter Ellen och jag tog buss från Hanoi till Hoi An en annan gång, det tog i och för sig 24 timmar i stället för tolv, men det var kul att få bli backpacker på äldre dar och oj vad roligt vi hade och vad vi skrattar åt den resan i efterskott.
Elin, Ellen - jag vill åka till Hoi An igen. Cykla mellan risfälten, äta ananas på stranden, hälsa på alla sömmerskor. Vietnam långt borta, men så nära. Jag ville jag vore där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ständigt denna längtan till Vietnam. Jag förstår inte vad det gör med oss det fantastiska Vietnam, alla jag vet som varit där bär på en evig längtan tillbaka. Stillar min längtan litet grand ikväll med ett besök på Nem Nem Quan. Men jag ska snart tillbaka det ska jag bara så det så. Kram Ulla C

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Så Ulla ... när åker vi? det är dags snart!