tisdag 23 juni 2009

Födelsedagsbarnet Edvin - en av de pojkar jag är kär i


Han fyller år idag, en av de pojkar jag är kär i. Edvin, sex år. Det är kalas på landet i sommaren. Snart får jag fira honom, inte idag, men snart. Det är en förmån att få vara i närheten av så ljuvliga små människor som Edvin och hans bror Victor. Tänk så många funderingar de har, så mycket klokhet det finns i de små kropparna, vad mycket de ser med sina pigga ögon.
Varför är vi bara tre? brukade mina barn fråga mig när de var mindre. Det tycker jag är ett bra betyg på sammanhållning. Mina barn håller ihop idag också, ställer upp för varandra och finns i varandras liv. Det finns inget som gör mig så lycklig som när de har det bra. Det finns inget som gör mig så olycklig som när det finns moln på deras himmel. Det gör ont i mig när det gör ont i dem.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Känner igen detta, jag blir också glad av att veta att bror och syster har koll på varandra och ställer upp för varandra.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Som idag när en lillasyster var på sjukhuset hela dagen och storebror åkte dit och var med henne. Det känns skönt att veta att barnen och jag bildar en trygg ring och tar hand om varandra, kärleksfullt.