torsdag 4 juni 2009

Ingen sommar utan Sommar i P1

Ingen sommar utan Sommar på verandan eller bryggan. Framför allt som litet kvällsprat efter tio i reprisen. Listan släpps, stor nyhet i vårt land. Många förutsägbara som alltid, men jag vet också att det kan bli överraskningar även där. Någon gång har jag slölyssnat på någon som jag inte trodde skulle säga mig något och blivit berörd. Ola Salo /bilden/ blir spännande, Nour El-Refai och Laleh vill jag lyssna på. Bodil Malmsten förstås och Nahid Persson Sarvestani. En del andra lockar mig inte alls. Men kanske det är just de som överraskar mig med oväntade tankar denna sommar?

4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Tänk att även du är lite svag för Ola! :)
Sommar, sommar, sommar... Åh vad jag längtar!

Mattis sa...

Jaaa! Jag längtar.
Det första jag tänker på när jag hör SOmmar i P1 är din veranda!
Där vill jag höra flera stycken i år.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Sommar=min veranda, vilken njutning!
Och Ola - inte bara lite svag, mycket, Annika!

Maria Björkman sa...

Vi är flera! Såg att också Annika skrivit om det här, och inser att här har vi samma lustar! Signaturmelodin ljuder redan i mitt huvud!