lördag 22 maj 2010

Första besöket på ön för i år - mest glädje men också en mus

Årets första besök på ön. Resor, jobb och annat har kommit i vägen, inte förrän idag var vi på ön för första gången i år. Snälla grannen Kent hade satt på vattnet. Alla blommor blommade för mycket - hallå - jag hinner inte med. Mina löjtnantshjärtan ska inte blomma förrän jag flyttar ut. Nu var de i full prakt. och gullvivor, liljekonvaljer och vitsippor samtidigt.
Det måste finnas något smolk i glädjebägaren - denna gång hade en mus hittat in i mitt skafferi, det är första gången! Kerstin och jag lyfte ut allting, diskade och skurade men jag måste leta efter det fördömda lilla mushålet. Dessutom ska jag måla mitt skafferi invändigt. Vilken färg? Jo, det blev turkos färg över från mitt kök i stan.

5 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Det blir nog fint med den turkos färgen i skafferiet! Du får kanske sätta ut en musfälla också!

Granne med potatisodlaren sa...

Åh, jag känner igen den där känslan av lätthet som kommer när man återvänder till sommarlandet. Då spelar en mus inte en sån stor roll. Då är planerna på att måla skafferiet mer viktiga.

Annika Estassy sa...

På ett fik i Norrtälje förra året såg vi plötsligt en liten mus som tittade fram försiktigt från en hål i plankgolvet! Hon pillade snabbt fram till en smula och försvann sedan igen. Där var fullt med folk men det var bara vi som såg musen. Vi sade inget och fiket är fortfarande vårt favoritfik. Men musen har vi aldrig sett igen och hålet är lagat...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Monika, Eva och Annika: Spindelfobin är nästan borta, men jag har extremt svårt för möss. I synnerhet i skafferiet. Har hört om elektroniska pipmaskiner som skrämmer bort mössen...???
Men annars är tanken på att flytta ut och ta huset i besittning igen så ljuvlig.

Kim M Kimselius sa...

Hej Eva. Fascinerande att alla växterna blommar samtidigt... Måste vara underbart att vara i ditt sommarhus! Apropå mus. Jag bodde ett par dagar hos en familj som jag inte kände så väl. Det var mitt första besök och jag skulle vara ensam hemma när de åkte till jobbet. De sa till mig att inte stänga skafferidörren för då kunde katten inte gå in och jaga möss! Där stod korgen med knäckebröd och katten klättrade omkring på brödet och förmodligen mössen också... Kram Kim