torsdag 29 december 2011

Landet långt borta som kommit mig så nära



Vilken häftig längtan till Vietnam jag drabbades av. Några vänner ska åka dit och i min fantasi var jag plötsligt i Hoi An, staden jag återvänder till. Nu är det ett år sen sist. I min fantasi vandrar jag på de smala gatorna, livet är långsamt är i Hoi An.   Jag kommer ikapp mig själv där. Kunde jag förflytta mig någonstans, just precis nu, så skulle jag sitta på mitt favoritcafé just i den lilla staden, just i det landet långt borta som kommit mig så nära.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vår Elin och hennes man åker till Vietnam den 10 januari. Deras försenade bröllopsresa. De ska vara i Saigon tre dagar och sedan på ett ställe jag inte kommer ihåg namnet på.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vad härligt för dem Eva! De kommer att få det underbart i detta vackra vänliga land. Det finns så mycket att se och uppleva, åh jag längtar dit! Mest till mitt stilla liv i Hoi An...