söndag 17 juni 2012

Vi är familj, starka band av vänskap och kärlek förenar oss

Regnet öser ner, vi som skulle ta morgonbåten till ön, Kerstin och jag! Nu sitter jag här och väntar på bättre väder och tänker att det kanske är väldig tur att vi ska till Spanien en vecka, Miltonfamiljen och jag, så vi får lite sol!

Kerstin är min bror Peters första fru. Hon är mamma till Matilda som jag var på tjugofemårsfest hos igår. Min bror är inte pappa till Matilda och hennes syster Maryeme, två fantastiska tjejer som jag dock absolut känner mig som moster till! Känslan är det viktiga.
På festen var också Linnea, dotter till min bror P i hans andra äktenskap. Hon känner sig som syster till Matilda och Maryeme även om hon inte formellt är det.
Linnea, Matilda och Maryeme har tre halvsystrar som är gemensamma: Sara och Moa, mina brorsdöttrar (Kerstin och Peters gemensamma barn)! Hänger ni med? Underbart med våra nya utvidgade familjer. Igår var Pape och Aida ockå med, Matildas och Maryemes syskon som inte  är släkt med Linnea eller mig men som absolut känns som familj.
Den gamla strikta kärnfamiljen känns avlägsen, leve den nya familjen med alla dess förgreningar! Familjebanden är starka, vi gillar varandra. Vi är familj i ordets mest positiva bemärkelse, förenade i vänskap och kärlek.
På bilden från 1990 i Offerdal kusinerna Maryeme, Ellen och Matilda.

Inga kommentarer: