måndag 13 augusti 2012

Nu blir det balkong- och stadsliv

Nu är det livet i stan som gäller igen. Jag flyttade in från ön igår. Så klart jag åker ut ganska ofta men jag bor inte där som jag gjort i sommar. Denna sommar som aldrig kom. Det har nästan inte gått en dag utan regn och de morgnar när jag suttit med mitt kaffe i solen på trappan har varit få. Igår gav jag upp. Det blev lite tyst, lite ensamt. på ön, jag tog båten in.
I morse när jag vaknade i stan lyste solen och himlen var blå. Nu är det balkongliv som gäller. En försummad balkong där det växer mossa mellan brädorna och blommorna måste få omskötsel.
I arbetsrummet väntar högar med papper, obesvarade brev och dåliga samveten. Ändå känns det skönt att komma igång.
Och bäst av allt: Vakna till en glad röst som säger: "Ska vi äta frukost mamma" ... innan hon svischar iväg till jobbet.

Inga kommentarer: