söndag 9 september 2012

Yoga och loppis, vilken söndag

Trött men glad efter händelsrik harmonisk dag. Den startade med yoga i en och en halv timme på Fotografiska museet, det pigga museet som överraskar med nya aktiviteter. Idag gratisyoga i Galleriet. Alldeles underbart även om kroppen var alltför otränad efter lat sommar.
Efter yogan var det tvåkilometersloppisen i Aspudden. Lite nostalgiskt, här bodde jag en gång i tiden. Då var stadsdelen sliten, ett staket delade den i två delar, husen var förslummade och många människor levde i misär i kvartarna i husen som politikena ville riva.
Jag var med i en otroligt livaktig aktionsgrupp som lyckades med att stänga av genomfarten på Hägerstensvägen och stoppa rivningen.
Idag är Aspudden rena idyllen. Jag vandrade omkring i flera timmar på jakt efter lampor, hittade två fina. Jag brukar köpa kläder åt Milton, men just idag sålde hans föräldrar massor av urvuxet så det kändes lite poänglöst att köpa. Jag älskar idén med loppis, att köpa billigt det jag behöver men andra sorterat bort. En härlig form av protest mot konsumtionssamhällets överflöd och köpa-nytt-mentaliteten.
Solen sken, stämningen var vänlig och priserna låga. Nöjda åt vi en god familjemiddag på kvällen,

5 kommentarer:

Marina sa...

Jag håller med dig, loppisar är alldeles fantastiskt kul! Det enda problemet skulle väl vara att jag alltid lyckas komma hem med ytterligare saker som jag egentligen inte behöver...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tveklöst är det så Marina! Men jag är nöjd med mina lampfynd igår! Lyckades behärska mig ovanligt väl. För småbarnsföräldrar är det toppen, fina knappt använda kläder av bra märken för en tia...!

Karin sa...

Yoga på fotografiska låter spännande! Var det bra? Mycket folk (=trångt)? Vilken sorts yoga? Blir det mer?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

De kör på prov några söndagar, gratis och lagom med folk. Vinyassa Yoga - info på Fotografiskas hemsida.
Men jag var FRUKTANSVÄRT otränad

indianmarknad.se sa...

Bra loppis!

// indianmarknad.se