måndag 3 augusti 2015

Oj vad fort den här dagen gick, säger vi varje dag

På väg tvärs över ön till Annica


Så lite som jag skrivit tror ni väl att jag bara ligger i hammocken och gungar, läser Fallada (Har just läst ut Pinnebergs, fantastisk roman!) och dricker kaffe.
Jag gör inte det. Så vad gör jag? En del målande, ganska mycket fikande, ganska mycket matlagning trots att jag inte gör så mycket med det heller. Men min lille bästis Milton har varit här hela helgen och då flyger tiden! Vi läser Bullerbyn på kvällen. Och Nils Karlsson Pyssling.
F. har tillverkat en koja åt honom, det vill säga F. sa att det skulle bli en koja men det är ett så sött minihus som idag målades falurött.
Jag har hittat på ett nytt recept på muffins, det bakade jag idag när vi gick tvärs över ön på te och sconesparty hos Annica Wennström. Min skrivkompis på samma lilla ö. Det är ingen slump förstås utan ett väldigt medvetet val.
Ja så rullar livet på. Det känns ibland som en enda lång dag. Oj vad fort den här dagen gick, säger vi varje dag. Det är väl detta som är sommar?

Minihus under byggnad

5 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Dagarna går fort…så sant! Livet går fort…nu är jag hemma i min trädgård igen…vart tog franska sommardagarna vägen?! Men den svenska finns ju kvar och det är härligt att vara hemma igen! Muffins låter gott och nu när solen är här blir det middag i trädgården, gärna sill och kaviarmacka! Det är bara att suga åt sig så mycket som möjligt av allt det goda, somriga!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Välkommen hem Margareta. Du kommer med sommaren. Någon tid till njuter vi av ön. Ljuvlig sol idag. Milton och jag öppnade en pedikyrsalong på verandan, mycket populärt! På eftermiddagen var det match med Skogsökamraterna och även en liten kamrat som Milton fick vara med.

Karin sa...

Härligt! Och augusti får helt godkänt hittills också när det gäller vädret.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, kanske får vädret Ba- just idag, vi skulle måla och dagen startade med regn. Men det kanske tar sig

Anna/notonmusic sa...

Ja så klart eva att det är det som är sommar! Inte sol och bad utan att tiden går så himla fort och dagarna bara staplas på varann och den där hösten bara kommer närmare...Fast det behöver vi inte tänka på just nu. Det tillhör också sommaren, att den får vara ett stort NU. Kram och ha en fin helg :-)