måndag 8 februari 2016

Barnbarnsvecka i sandalväder med liten pirat i solen


Har jag varit riktigt lat, tycker ni? Jo minsann jag har levt en vecka i nästan total internetskugga. Faktiskt inte skönt utan irriterande som ett kliande myggbett att inte kunna komma in i mail, mess, blogg med mera. Behövs nog en längre avvänjning. Som kanske vore nyttig men inte lockar mig.

Men här ska inte klagas! Jag har varit på en fantastisk barnbarnsvecka med en kompis och varsitt barnbarn på Teneriffa.
Sol!!! Jag saknar det så i Sverige.
Sandalväder. Vattengympa för oss när de små var på Bamseklubb och intensivt umgänge för mig dygnet runt med världens bäste lille pirat som jag fick låna med mig en vecka, rekommenderas varmt.
Jag trodde jag skulle läsa och skriva på kvällarna. Det gjorde jag inte. Vi somnade samtidigt med de kapitelböcker vi tagit med, alldeles slut av sol och lek och mat hela dagarna. En avkopplande vecka  med en liten ljuvlig älskad människa som upptäcker världen, kan inte vara bättre.




8 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilken lycka för dig och gullige M. 😀

KaosJenny sa...

Vad härligt att intensivumgås med en liten pirat :-). Ah, det där med avprogramering från nätet, jag vet inte, det är ju rätt givande och varför inte unna sig lite förströelse. Det är väl om nätet blir istället för livet som man kan börja fundera på det. Kram

Evas blogg sa...

Vad härligt det låter. Både att resa med barnbarnet och att kunna gå i sandaler i värme.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pernilla, härlig resa med glad sexåring, ja det var riktigt mysigt!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jenny, piraten är nu en av mina favoritresekompisar! Och nä, jag oroar mig inte så mycket. Tänker mer att det skulle vara fantastiskt tråkigt utan mitt internet! Är nog ganska måttlig :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Åh Eva, sandalväder, finns inget bättre. Sol och värme och bad. Jag längtar.

Karin Härjegård sa...

Det låter ju alldeles underbart!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin: Vilket privilegium att få låna en liten sexåring en hel vecka. Hans föräldrar längtade efter honom och jag njöt av att ha mycket tid med honom.