måndag 22 maj 2017

Nu väntar vi på ljuva ö-livet , lille M och jag


Från svarta moln till blå himmel och ljuvlig sommardag. Lille M och jag tog båten från Strömkajen ut till sommarön. Vi hade många viktiga uppgifter. Skulle prata avlopp och fixa underskrifter och handlingar till vår ansökan om det nya lagstadgade avloppet som alla vi öbor kämpar med. Lille M ser sig som, ja är, sin familjs representant och deltar glatt och intresserat i våra möten.
Nu är allt bestämt, ansökan på väg, plats bestämd.

Det var sommar på landet.
Gullvivorna blommade,vi åt på verandan i fågelkvitter.
Vi var i väntan lite grann, i väntan på att sommaren ska börja, på att ö-livet ska bli vår härliga vardag med vandring till bryggan, grillning och fika med familjen, med vedkapning och tomtplanering, att alla är där.
Det vill vi, lille M och jag.
Att dörrarna till husen ska öppnas och glada ansikten titta ut..
Och lille M längtar efter att Skogsökamraternas matcher ska komma igång
.
Sommar alltså, det längtar vi efter.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Visst är det härligt att längta till stuglivet. I lördags flyttade jag ut till vårt sommarviste vid skogsbrynet. Under helgen har alla barn varit här (även Elin) och som jag njöt. Sol, skratt, grillning, kubbspel....livet när det är som bäst.

Karin Härjegård sa...

Åh, så härligt!

maggisvarldgmail.com sa...

Vi längtar också! Jag tror alla gör det efter värmen, solen, de lata sköna dagarna! Att få vara tillsammans, alla!
Sommaren...Jag önskar dig och familjen en ljuvlig sådan!<3

maggisvarldgmail.com sa...

Vi längtar också! Efter värmen, solen, sköna lata dagar...att få vara tillsammans, alla!
Sommaren...jag önskar dig och familjen en ljuvlig sådan på er ö!<3

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva det låter alldeles underbart, önskar dig en riktigt fin sommar!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, dit jag längtar hela året, till sommaren, till ön

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Margareta, önskar dig också en härlig familjesommar! Och nu äntligen kom värmen, så underbart!