onsdag 31 december 2008

Kärlek vill jag ha


Det jag önskar mest inför det nya året är kärlek. Jag vill inte att det ska finnas fientliga relationer i mitt liv. Jag vill att vänskapen ska råda och jag vill jaga bort bitterhet och onda tankar. De stjäl bara min energi och solkar mitt sinne.
Nu ska ni få ett av mina favoritcitat att begrunda inför 2009:
"Jag har alltid läst mycket. Jag är helt övertygad om att vägen till insikt om människans själ går via litteraturen, att vi kan skära oss genom den ytliga personlighetens alla skikt och nå fram till ett djupare och mycket innerligare och definitivt evigare tillstånd i varat" säger Joyce Carol Oates - som för övrigt borde få Nobelpriset i litteratur. Se det är en önskan inför 2009!

3 kommentarer:

Var dag bär guldkorn sa...

Vad många kloka, härliga saker du skriver Eva. Och underbara bilder (inte minst gamla familjebilder) Jag har missat massor när jag var i Aten och du blev en fena på att blogga, men nu har jag ju många saker att ta igen. Ungefär som när man missade luckor i adventskalendern som barn och fick flera i rad att öppna vissa dagar.
Din blogg blir min adventskalender för 2009!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag älskar att vara din adventskalender!!!

coolbettan.blogg.se sa...

Tack så mycket för din kommentar om inlägget: Skinka!
Den värmde!
Hoppas du får en bra kväll och ett nytt bra år!