onsdag 10 december 2008

Pauline och pizza

Associationerna hoppar vilt omkring när man skriver. I boken Lingon och lust har vi ju med recept, Annica och jag. Jag skulle skriva in receptet på en tjock amerikansk pizza, just en sån som Pauline W. gjorde till mig och mina barn sådär för tjugo år sedan.... Pauline... jag har inte hört av henne på säkert 20 år, vad gör hon, hur lever hon? Jag hittade henne på nätet, denna vackra, impulsiva galna svenskamerikanska tjej som jag var vän med en sorglig period i mitt liv. Men hon var kul och jag är glad att jag hittat henne. Tack internet!!! Vi har mailat. Glömde fråga om pizzareceptet, men det grejar jag nog ändå. Visst är nätet härligt - man kan hitta gamla vänner sådär, en mörk decemberförmiddag, när man sitter vid sin dator och skriver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Tänk att vi hittat varandra igen! Vilka minnen! Sådana kvinnor som du Eva glömmer man aldrig! En stark, drivande, kärleksfull, härlig person som alltid har nära till skrattet. Ser fram emot nya minnen nu. Självklart skall du få receptet på Pizzan. Mest hoppas jag att få dela den tillsammans med dig och våra 5 barn när vi får ihop oss igen. Det är ju inte långt till Götet vet du:-) Stora Kramar/

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja Pauline! Jag blir jätteglad för receptet till din amerikanska pizza - jag har aldrig lyckats få dem så goda som du! Kram!!!