tisdag 9 december 2008

Jag rymmer till syjuntan från orden

Jättesvårt att komma igång med skrivandet efter chockläsningen i morse om Frusna ögonblick. Det behövs så litet ibland för att rubba den sköra balansen som gör att man orkar sätta sig ner vid datorn, tvinga bort andra tankar och försjunka i en värld som bara finns i ens egen fantasi. Ibland, som idag, knackar yttervärlden på med ett ilsket bultande. Jag försökte men det blev inte bra. Kerstin Lundberg Hahn skrev på facebook idag : "Jag vadar i surdeg sedan två dagar och har inga ord." Litet så kändes det idag.
Tankarna på titeln irriterade mig.
Mäklaren ringde oavbrutet om höjda bud på lägenheten vi drömde om att köpa till yngsta dottern som är mambo nu. Vi har inte råd. Nej, nu får det vara nog för idag.
Jag rymmer till syjuntan och skapar en vid lös polokrage i stället för ORD.....

Inga kommentarer: