onsdag 14 januari 2009

Bitarna i mitt livspussel


En vänlig dag. Himlen är blå. Solen skiner och någon jag tycker om har kommit hem. Ibland stämmer bitarna i livspusslet. Andra dagar är det inte så. Alla dessa morgnar när himlen är grå och jag bara vill rulla in mig i mitt duntäcke och somna om med neddragna persienner - såna dagar då bladen på mitt ödesträd bleknar och faller tyst ner på golvet.
Just nu lyssnar jag på Anna Ternheim, Leaving on a mayday, mitt rum är täckt av granbarr från julgransplundringen, dunsockarna läcker små fina vita dun över hela våningen. Det spelar ingen roll. Jag känner förundran och glädje när Annas röst och musik fyller mitt vardagsrum och mig.
Och solen faller in genom mina rutor....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Anna Ternheim är verkligen en sångerska med känsla. Gillar henne. Har du hört Ane Brun - en norsk sångerska som jag upptäckt? Elise

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag köpte just en cd med henne. Dessutom köpte jag Didos senaste. Henne lyssnar jag ofta på i min i-Pod

Anonym sa...

Ja, det är så sant. Allt blir lättare då ljuset kommer! Mia