torsdag 9 april 2009

Min påskängelkärring hänger alltid i fönstret


Det blir inte mycket pynt i påsk. Jag brukar så gräs på en bricka och låta kycklingarna stå där i det frodiga gröna kattgräset som måste klippas ofta med nagelsax. Men mina egna kycklingar bor inte längre här eller är på vift i världen så påskpyntet får bara stå där utan gräs, bredvid min scanner faktiskt. Påskkärringar blir det inte så många heller. Men jag har alltid min påskängelkärring i fönstret, hon kommer från Jamtli i Östersund. Fin eller hur!

3 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Ja, det är en mycket fin kärring du har där! Nej, jag måste nog köpa en lite påsksak att ta med mig upp till landet, och så tulpaner förstås!

.... sa...

ah mamma vart fina paskpynt! Ingen pask blir det för mig, men jazzfestival i Maputo.....ganska bra det med!
puss fran lill-kycklingen

elin sa...

jag älskar de där små påskpynten, mysigt det ska bli med påskmiddag! synd bara att inte lillkycklingen är med. puss båda!