tisdag 28 april 2009

Jag tycker vi ska berömma både oss själva och andra

Ibland tycker jag att bloggen är min lilla tidning där jag fritt får fundera kring vad jag vill. Det finns ingen organisation att ta hänsyn till som förut när jag var chefredaktör och det alltid fanns ömma tår (som man i och för sig ändå trampade på) men nu är jag en fri kvinna!
På bloggen får man till och med "självskryta", det ni. Det var förbjudet i södra Norrland när jag växte upp att tala berömmande om något man själv gjort eller ägde eller hur man såg ut. Självskryt lutar illa, sa man. Men jag tycker det är viktigt att man får berömma både sig själv och andra, vi behöver uppmuntran. Det fick jag idag.

Så nu ska jag berätta att jag är jätteglad för Bibliotekstjänsts omdömen om min Mellan två världar . Så här skrev Petra Strömbäck bland annat. "Romanen skildrar tiden mellan barn och vuxenvärlden. Mellan två världar är en välskriven, träffsäker och lättläst bok om att hitta sin identitet och vikten att stå upp för sig själv. Ett budskap som inte är svårt att ta till sig." Och Anna Fridén: "Karaktärerna är trovärdiga, lokalfärgen på söder vältecknad och språket bra"
Ni anar kanske hur ängslig man är innan omdömena kommer, tuff kan jag verka på utsidan men jag är också en orolig själ

5 kommentarer:

Var dag bär guldkorn sa...

Åh, vad kul och bra! GRATTIS Eva!
Jag ska snart läsa den – har haft några "jobbmåsten" här först som jag bestämt att jag måste göra klart först innan jag får läsa sånt jag vill. Och då ligger denna boken högst i högen så klart. De tre andra böckerna om Johanna är nämligen mina favoriter!

Evas blogg sa...

Grattis till fina omdömen! Nog blir man lyft allt, av positiv respons på det man gör.

Annika Estassy sa...

Jätte kul Eva, grattis! Klart att man ska få vara glad för fina omdömen. Bort med Luther, han har gjort sitt vid det laget.

Anonym sa...

Oh, så kul. Jättegrattis! Hela Johanna-serien skall in i mitt "bibliotek".

/Eva

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vad snälla ni är! Idag när jag slog upp SvD såg jag att Angelica Risberg tipsade om min bok i helgbilagan under rubriken Helgvalet. Det var kul!