torsdag 28 januari 2010

Det tar tid att hämta sig efter jul - men idag sätter vi igång med bärkokboken

Vi har plockat bland recepten i bärböckerna ett tag, Annica och jag. Idag sätter vi igång "på riktigt". Vi ska träffas på Café String, ett av de Emma Vall-fik där vi ofta planerar. Snart har hela januari gått och mitt arbete har spretat. Är det inte alltid så i januari försöker jag trösta mig själv? Det tar tid att hämta sig efter jul. Man har massor av planer, är fruktansvärt pank och vips har hela månaden gått utan att man förverkligat de där planerna man hade eller bockat av allt som står på göra-listan.
Idag ska vi i alla fall fundera kring hur vi ska presentera de olika recepten. Vad vi ska skriva för kringtexter. Hur boken ska se ut.
Caféarbetet är en av de riktigt trevliga sakerna i vårt gemensamma skrivande. Café String nuförtiden är som en liten arbetslokal för många fria skribenter. Det är fullsatt i de nötta sofforna och de halvtrasiga fåtöljerna och på var och varannan plats sitter en person med en mac, djupt försjunken i sitt skrivande och sina tankar.

3 kommentarer:

Amy sa...

Ååhh det ska bli så kul när kokboken kommer ut. Jag ska absolut köpa mig ett ex!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Amy! Det är verkligen kul att jobba med den.

Jane Morén sa...

Åh åh åh vad roligt det låter! Jag blir eld och lågor fastän jag är noll intresserad av mat och recept, annat än när jag är hungrig, såklart;-)