torsdag 1 april 2010

Samarbete sätter färg på tillvaron

Kan själv! är mitt (och Scarletts) livstema. Så nu har jag rivit ner allting i mitt kök, det står där vitt och oskyldigt som innan jag flyttade in - och vad rymligt det blev när allt kom bort. Nu ska det målas. Jag är ivrig. Men jag väntar på min vän Ulla som är så snäll att hon vill hjälpa mig, det är jag glad för. Kan själv innebär inte att göra allting själv utan mer att hjälpas åt att klara av uppgifter på egen hand. Ingen hushållsnära- eller rotmålare anlitas utan vi ska försöka fixa det.

Vi gjorde något liknande i dotter Elins kök för ett år sedan. Hon suckade över hur fult det var - det var det, det måste ha varit en färgblind människa som valt gult och blålila, så vi bestämde oss, hennes pappa och jag, för att ge henne en reparation i julklapp, ja alltså den skulle utföras av oss. Vi höll på i flera dagar, tvättade, slipade, målade. Det var så kul. Det kändes också symboliskt viktigt. Vi är hennes föräldrar även om vi inte bor ihop nuförtiden, men det vore ju dumt om vi inte kunde vara vänner och samarbeta, vi har alltid varit så bra på att just reparera ihop och dra igång projekt som vi sedan ror iland tillsammans. Det gjorde vi nu också och  köket blev så fint.
Samarbete, det tror jag på. Idag är det mitt kök som ska möta färg, penslar och kvinnokraft! Återkommer med bildbevis.

8 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Då vet du vad du har att göra i påsk. Det låter trevligt med samarbete!

Var dag bär guldkorn sa...

Påsk, vår och färg! En perfekt kombination. Och arbeta tillsammans är ju verkligen roligt. Ha det påskhärligt tillsammans.

Unknown sa...

Det låter mysigt och bra med samarbete! Två kvinnors kraft är mycket mer än en! Det kommer blir jättefint!

Kram

Jenny L sa...

Samarbete Eva - det är väl just en av dina främsta styrkor? Ser fram emot att se bilder på ditt nya kök. Något i blått kanske?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jenny - samarbete det tror jag på, 1+1 blir så mycket mer än 2. Och jo - något åt turkos blir mitt kök, du får komma och titta!

Precis Anne, tillsammans har vi roligare och det blir bättre, det är min filosofi!

Guldkorn! Vi har haft jättekul. Hoppas du mår bättre!

Monika, vi har haft en härlig dag, att arbeta tillsammans och prata under tiden, känns väldigt bra.

Matildas fikarum sa...

Oj, tycker du gult och blålila är så fult? Det har jag i mitt hem och tycker väldigt mycket om det.
Vad blev det för färger istället?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

ha ha Matilda... allt beror på nyanser och hur de sätts ihop... och smaken är olika jag valde turkos till mitt kök, en stark turkos färg! Inte alla som gillar det men jag tycker det är underbart! Bilder kommer.

elin sa...

det var så mysigt när vi höll på och målade ihop. Bästa presenten!