torsdag 16 december 2010

Säg "ouistiti" i stället för omelett och ditt leende blir riktigt fotovänligt!

Jag står framför spegeln och ler.
I senaste numret av Kattis läser jag hur man får till ett leende framför kameran. Omelett säger vi i Sverige. Fransmännen säger "ouistiti" och det ger det mest lyckade leendet. Patatas säger man i Spanien och Famiglia i Italien får jag veta. Testa!
Det var kul att läsa senaste numret av Kattis. Jag är ju partisk förstås. Elin arbetar där som bokredaktör och har skrivit flera av de intressanta reportagen. Men jag gillar tonen i Kattis. Tyvärr får de inte till förstasidorna, de är ytligare och mer konventionella än det ofta tankeväckande innehållet i tidningen. Det är lite synd. Men det är mycket läsning att begrunda. Elin gör jättefina boksidor - skulle bara önska mig mycket mer litteratur i tidningen!
I senaste nummer finns en kul undersökning om hur singellivet är en välsignelse för 50+kvinnor och inte alls dåligt och ensamt som det annars beskrivs. Just det! Jag har sällan haft det som bra som i mitt  50+ singelliv.
Ofta i kvinnotidningar känner jag att budskapet är att jag ska vara missnöjd med mig själv, jag bläddrar och känner att jag inte duger. Så är det inte med Kattis och det gillar jag!

5 kommentarer:

Petra sa...

"testicels" har jag lärt mig, då ler man hela tiden :)

KaosJenny sa...

Vad härligt att du trivs... Klart det inte är tragiskt att vara singel om man kan släppa taget och njuta av att man kan bestämma helt själv :-) Kram

Anonym sa...

I Ryssland säger man "syiiiir" och drar ut på yi-et som det egentligen är. Det betyder ost!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Plötsligt en dag, Jenny, flyttar man från sängens ytterkant till dess mitt, känns ganska bra :) (men attans vad länge det dröjde!)

Tack Petra och Carina! Måte testa era ord.

cruella sa...

Silkesaaaaaaapa. Då skulle man se bra rolig ut:-)