söndag 4 december 2011

Tips om aktiviteter för en nästan tvååring

Jag var med min miniman Milton på Junibacken i fredags, tillsammans med hela Stockholms förhoppningsfulla föräldrar, far- och mor-föräldrar tycks det mig som. Vi åkte tidigt för att det kanske inte skulle vara så fullt. Det var det. Jag måste tidvis bära Milton för att han inte skulle bli omkullsprungen av enorma mängder större barn. Det är fint på Junibacken, men alldeles för litet för det tryck som är.

Jag funderar på om det är rätta stället, egentligen. Var tycker ni man ska gå med sin nästan tvååring? Han gillade klart Fotografiska, han tycker om ytor. Spårvägsmuseet är kul för honom men lite torftigt tycker jag, kafé Glada Barn på Erstagatan är ett fint ställe där han lekte länge. Det mesta roar honom.
Så ge mig tips? Vart går ni med era upptäckarlystna nästan tvååringar?

4 kommentarer:

elin sa...

guuulleeeee!!

Jane Morén sa...

Jag tycker skogen och lekparken är det bästa stället, men det är kanske för att jag älskar att vara utomhus. Där finns allt för små barn och man kan dricka varm choklad och äta smörgåsar och titta på fåglar och annat roligt:)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eller hur Elin!!

Jane jag tror också på de enkla sakerna, det viktiga är ju att vara tillsammans, stänga mobilen och upptäcka världen tillsammans!! Ska omedelbart fixa en ny termos till Miltons och mina utflykter!

Anonym sa...

Moderna Museet
Kl 11 på söndagar
Minivisning och verkstad för barn 2-6 år
Med en av våra konstpedagoger ser vi på ett konstverk i museet. Sedan målar, ritar eller skulpterar vi i Verkstan.

Klånjk på Musikmuseet

Naturhistoriska riksmuseet – finns stora rum, dinosarier, och djur av alla de slag, från små spännande insekter o skalbaggar till stora fyrfota ... Man kan ju välja bara ett rum o kolla in där om det känns för mycket o stort