onsdag 10 oktober 2012

Pantser i jeans på plats på Kafé String

Tur att det finns valmöjligheter! Idag tröttnade jag på ensamheten vid köksbordet.
Så nu sitter jag igen på Kafé String i denna underbara röra av trasiga stolar och skrivande människor. Macen är med, ett manus också och en spretig hög med anteckningar. Något ska det väl bli.
Dagens glada nyhet: Efter att ha levt förståndigt i två veckor (itrim) kommer jag nu i mina fina Filippa K- jeans som jag köpte för tre år sedan. De har oanvända hängt i garderoben och sett förebrående på mig hela denna tid.
Idag fick de komma på och ut!
Läs för övrigt kompisen Karins roliga utredning om pantsers och plotters:
http://www.karinenglund.com/2011/08/plotter-eller-pantser
Jag är en tydlig pantser, det är jag säker på! Väntar på rösterna i mitt huvud och lyssnar till vad de berättar.

2 kommentarer:

Karin sa...

Aha, en pantser!
http://www.karinenglund.com/2011/08/plotter-eller-pantser/

Kan man förresten finlänka i blogger? Testar: pantser

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Kul Karin - och ja vilken pantser jag är! Jag hör en röst i mitt huvud som pockar på uppmärksamhet, men vad hen vill berätta vet jag ju inte förrän jag börjar skriva. När jag däremot samskriver vilket jag ju ofta gör så är det kanske lite mer planerande. I alla fall ibland!