torsdag 18 april 2013

"Titta! Du ser ju ut precis som Bulten, farmor!" Så sa den lille älsklingen


Man kämpar på med sitt Itrim, tränar och äter mycket måttligt och blir så glad över alla de kläder som plötsligt passar och över expediten som räcker fram storlek 36 (det var lite överdrivet positivt).
Men så lätt man kommer ner på jorden.
Min klarögde treåring ligger bredvid mig och ser på teve. Ett program som heter Labyrint gillar han. Tämligen obegripligt men jag njuter av att han njuter. Där finns bland annat ett väldigt tjockt monster som heter Bulten.
När han dök upp i rutan i kväll klappade Milton mig kärvänligt på magen och sa: Men du ser ju ut precis som Bulten, farmor. Ja precis så! 
Hur snabbt kom jag inte ner på jorden igen.
Bifogar en bild av Bulten så ni kan se själv.

n

4 kommentarer:

Marina sa...

Haha - härliga ungar!

Karin sa...

Ska HAN säga!

maggisvarldgmail.com sa...

Nästan storlek 36!! Inte illa! Själv känns det som jag skulle behöva storlek 44 just nu...usch! Av barn och fyllon lär man ju få höra sanningen! men i ditt fall så tror jag lilla älsklingen menar att du är lika mysigt go som den där Bulten!!:))

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag tror att Lill-Bulten gillar att jag är riktigt mjuk och kramgo - och Margareta en 36:a går inte på mig, det var bara vad hon trodde, den snälla expediten. I synnerhet inte om jag börjar med utsvävningar som Afternoon Tea igen...