onsdag 11 juni 2014

Jag öppnar dörren till sommaren



Jane vattnar och skapar
Vi har haft några skrivdagar på min ö, Jane Morén och jag.
En lång härlig kväll satt vi och pratade riktigt på djupet om vad vi vill skriva.
Elden brann i öppna spisen och tankarna djupnade.
Klockan fem på morgonen vaknade jag och kände att jag ville skriva, jag visste vad jag ville skriva också.
Armen värkte inte jag skrev. Ett nytt kapitel senare städade jag huset, putsade mässingsmorteln, satte saker på plats inför sommaren. Det kändes alldeles underbart.
Det var som om jag öppnade dörren till sommaren.

Och alla blommor - fyra vallmo blommar. Rhododendronbusken slår rekord.
Gullregnet är som en sky över Elins och Ellens hus.













Det är galet blommigt ljuvligt underbart och det bästa är att det knoppas och blommar i mitt huvud också.

8 kommentarer:

Evas blogg sa...

Det låter härligt! Må det fortsätta blomma inom och utom dig.

maggisvarldgmail.com sa...

Så vackert skrivet…"att öpnna dörren till sommaren!"
Så låt oss knoppas och blomma och galet njuta av denna underbara tid! :))

Marina sa...

Hoppas sommardörren kan vara öppen riktigt länge!

Annika Estassy sa...

Det finns nästan inget mer inspirerande än att samtala på det viset!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Eva! Hoppas också du har det fint i ditt lilla hus!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja Margareta! Låt oss blomma :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, det är härligt att ha öppnat den!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Annika, det är fantastiskt att ha tid att vrida och vända på sina tankar i gott tryggt sällskap