söndag 8 juni 2014

Sommaren rullar igång och blommorna prunkar i trädgården på ön

Vi klipper selektivt, vallmon sparar vi. Och lupinerna
Första riktiga sommardagen på ön. Gräset var så högt, Milton och jag vadade igenom höga strån när vi kom ut.
Vildmark när vi kom, nästan park när vi åkte - tack vare flitiga klipparna Elin och Fredrik som kom och klippte, och klippte.
Det är en hästjobb när det är så högt tätt gräs men nu är det så fint.

Vår magnifika Rhododendronbuske lyser. Och vi sparade så klart våra lupiner och vallmon som jag älskar.

Vill ha fisk!Igår kväll var vi ensamma Milton och jag. Vi tände en eld och myste i soffan med den fantastiska barnboken Vill ha fisk av Aslaug Jonsdottir (översatt av min bror John). Den är så finurlig i sin syn på de vuxna som vill så mycket men förstår så litet. Jag fick läsa den tre gånger i rad.

Så sommaren rullar igång, en skrivsommar hoppas jag. Klart jag bloggar, och jag ska putsa på några manus jag har. Och umgås med vänner och familj.


6 kommentarer:

Karin sa...

Härliga bilder från härliga dagar! Och vad din rododendron är grann!

Här i Dalarna är det mer kalhyggen som gäller. Ja, även vår mäktiga rododendronbuske!

Marina sa...

Härliga sommarbilder från en svensk sommarö!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin - jag tror din trädgård är helt underbar ... kalhygge ... nä inte riktigt :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, svensk sommar=oslagbart!

maggisvarldgmail.com sa...

Vallmo tillhör definitivt mina favoritblommor. En god vän lärde mig att vill man ha några i vas ska man direkt bränna det avklippta skaftet med en tändsticka, då håller den sig fin länge…men dock är de vackrast där de står!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, tack för tipset. Just dessa blommor njuter jag mest av i naturen men det är bra att veta om jag hittar vallmo i överflöd