onsdag 30 december 2015

Inget Paradis med chokladen i den asken

Idag lämnar jag de stora existentiella världsfrågorna och filosofin och undrar: Varför har chokladen i Paradis-askarna blivit så äcklig?
Vi brukade unna oss en Aladdinask till jul. Och ja, jag åt allt, även den mörka med körsbär fast jag tog trillingnöten först.
Och så Paradis med de goda ljusa bitarna. Bra. Men i år: Vilka äckliga chokladbitar i Paradisasken med fyllning som smakar kemilektion.
Och sliskig choklad.
Och ingen trillingnöt.
Vart är vi på väg?
Aldrig mer Paradis! Hellre två goda praliner från Chokladfabriken är den kemiska Marabouchokladen i Paradisasken.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

I år åt jag ingen Paradischoklad överhuvudtaget. Tyckte att den hade tappat smak redan förra julen, men var inte säker på mitt omdöme. Nu förstår jag att jag kanske hade omdömet klart i alla fall. Troligen har man minskat på chokladmängden i pralinerna för att få ut mera vinst. Den är inte god längre, jag håller med dig!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Pettas! Vi får sprida Paradisupproret vidare! Vad har man ersatt chokladen med i Paradisaskarna?