torsdag 11 december 2008

Mina olika världar kolliderar


Mellan två världar heter min nya bok. Mellan två världar befinner jag mig idag. Min lugna tysta författarvärld där jag vistas i drömmar och fantasier. Men oj vad yttervärldens vågor slår in över mig. Samtal med banken, budgivning på lägenhet, en helt galen värld där en minietta på söder för en dotter kostar mer än ett stort hus i Jämtland. Men nu råkar vi ju bo i Stockholm och hon kan inte vara mambo hur länge som helst - hur kul vi än har det ihop. Så mina olika världar kolliderar. Jag rotar i mitt fotoalbum efter ännu en värld. Ska jag rymma från banker och deadlines? Till exempel till Agra där jag var förra året.... Helen tog bilden. Det känns som jag står framför en målad kuliss, men det är faktiskt Taj Mahal på riktigt.
Som sagt - mellan två världar, det är väl det som gör livet spännande.

Inga kommentarer: