torsdag 30 april 2009

Svenskan och Sundsvalls tidning om "Mellan två världar". Vad glad jag blir

Men! Det är ju min bok! Mitt hjärta gjorde ett litet glädjeskutt när jag läste Svenska dagbladets helgbilaga nu på morgonen. I Helgvalet tipsar Angelica Risberg om barn- och ungdomsböcker. Hon tipsar om Ulf Stark, Håkan Elmqvist och min : Mellan två världar. Vad glad jag blir! Så här skriver hon:
"Inte nog med att Johanna och hennes småsyskon numer tvingas bo varannan vecka hos mamma respektive pappa. När de kommer hem efter sommarlovet har mamma sålt deras barndomshem och meddelar glatt att de ska flytta till stan. Det är hösttermin i 9:an men Johanna har fått nog. I hemlighet slutar hon gå till skolan och planerar en resa till Paris."
Och dessutom kommer en jättefin recension i Sundsvalls tidning, "Det är en bok för alla som någon gång upplevt de starka känslor som separationen från ett älskat barndomshem sätter igång. En bok som är svår att släppa" skriver Susanne Holmlund:

http://www.magentanews.com/cache.asp?n=6068783

Inga kommentarer: