torsdag 9 juli 2009

Det var fult gjort, TV. Deckarrepris en regnig sommarkväll.

Usch vilket fusk! Här laddar vi för miss Marplekväll, två härliga timmar. Dessutom är det den "gamla" miss Marple, hon som vi gillar bäst. Men en stund in i avnittet uppdagades den bittra sanningen: TV visar ett gammalt avsnitt som sänts förut, det är repris på förra sommaren och tyvärr, vi kommer ihåg plotten. Så värdelöst. I detta regniga land sänds repriser på deckare. Det var fult gjort, TV! Tur att jag blev sömnig efter grillat kött som Elin köpt i Hötorgshallen och rödvin och lätt somnade från miss Marple för att vakna när Ellen laddade in ett nytt Sopranosavsnitt i vår dvd.

3 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Ja, det var snopet faktiskt! Jag stängde av och satte på radion istället.

Maria Björkman sa...

Även vi konstaterade redan i den svartvita första sekvensen att vi kände igen det. Däremot hade vi glömt vem mördaren var, så vi tittade ändå vidare... Nåja, Bosse gjorde. Själv gjorde jag som du, Eva!

Enn Kokk sa...

Så här är det ofta med deckarserierna i TV 4: Kanalen talar aldrig om att det rör sig om reprissändningar och verkar heller inte ha bågot system för att skilja repriser från originalvisningar - de kommer hipp som happ.

Även jag hade sett "Mordet i Prästgården" tidigare men satt kvar och gjorde en iakttagelse som jag har redovisat på min egen blogg.