söndag 30 oktober 2011

Nu finns vi i en låda på Palatset, Maria och jag!

Nu har vi bokpratat i Röda Rummet på Palatset, Maria och jag. En alldeles underbar upplevelse, Röda rummet är fyllt av gamla röda sammetssoffor och fåtöljer, ett inbjudande rum. Där blev vi utfrågade av Ebba, som är en av "bokarna" i Palatset. Åh jag skulle ha varit en bokare om jag var ung tonåring idag, tänk att ha ett helt palats att leka i!
Vi berättade om vår nya bok, Sopkungen, läste lite och svarade på roliga genomtänkta frågor. sedan fick vi en glaslåda att "pimpa" med bilder av oss själva, böcker med mera. Vi tog med en stor tallkotte vi hittade på Korsika när vi var där och skrev Papparesan.
Upplev Palatset när ni är i Stockholm, med eller utan barn från sex år och uppåt.

6 kommentarer:

elin sa...

Vad fint! Det är en så bra idé med palatset. Kul att ni var där och lämnade spår:)

Kim M Kimselius sa...

Åh, vad mysigt! Jättekul!
Kram Kim

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Elin, det var på alla sätt en härlig upplevelse!

Finns kvar att uppleva för dig, Kim, när du kommer till Stockholm! Kram!

Karin sa...

Palatset nästa! Till exempel i morgon, med sexårigt barnbarn. Låter väldigt lockande.

Granne med potatisodlaren sa...

Jag borde nog inte varit så seriös och valt Palatset istället. Näst gång blir det både och. Vilken bra idé att ni som berättat får lämna spår efter er. Det blir spännande för alla som vill veta mer.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Attans Karin att Milton bara är två!!!

Eva, nästa gång!!! Du hann ju med fantastiska saker vid ditt besök. Alla utställningar jag som bor här har kvar att se.