söndag 20 maj 2012

Hejdå Korsika, jag kommer snart tillbaka

Nu har jag landat hemma och befinner mig inte längre i Calvi på Ile de Beauté, skönhetens ö, som Korsika kallas. Alla oavslutade saker jag förträngde, alla räkningar och tråkigheter faller över mig. Men också roliga saker som att träffa familjen och äta korsikanska ostar och korvar som vi ska göra idag.
Men jag skulle inte ha något emot att snart åka tillbaka till lugnet, ljuset, havet, färgerna.
Får väl hålla utkik efter sista minuten från Langley och villiga reskompisar!


3 kommentarer:

cruella sa...

Dit åker jag gärna:) Njut av de goda charkuterierna och osten, jag hade väskan full. Och så köpte jag färska borlottibönor som jag torkat över vintern och ska sätta. Spännande, de är ju så vackra!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Cruella, visst är det alldeles underbart njutbart! Var brukar du hålla till på Korsika?

cruella sa...

Jag brukar egentligen ingenting, för jag har bara varit i Ajaccio... Ett par utflykter, bland annat till Peri och den fantastiska restaurangen där och så en kortare vandring upp och ner längs en yster å som bildade djupa pooler med det ljuvligaste 20-gradiga sötvatten att svalka sig i. Jag har varit en del på rivieran ih älskar Nice och så blev jag väldigt.förtjust i Sardinien med alla spår av olika folk och kulturer. Korsika är enligt mig en spännande blandning av italiensk och fransk provins - har allt:)