tisdag 2 oktober 2012

En vanlig dag i mitt författarliv

Ibland  måste man fly hemmet för att få något gjort. Nu sitter jag på String. Många av våra böcker planerade vi här,  jag, Maria och Annica. Amandadeckarna, våra ungdomsdeckare om Svala. Och i en av mina egna Johannaböcker arbetar Johanna till och med just här.
Nu sitter jag på detta trivsamma men slitna kafé där Elin faktist arbetade för att få ihop pengar till en Parisresa. Det var slitigt. Alla rökte, efter stängningen måste den unga personalen skura golven. Idag är röklukten borta, underbart!
I väskan har jag en stor pappersbunt jag ska försöka koncentrera mig på.
Ute en vacker höstdag.
Man kan ha det sämre:)

2 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

En tankeoas?
kram E

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det är så skönt att sitta i en miljö man inte har ansvar för ibland, bara koncentrera sig på det man skriver!