torsdag 8 maj 2014

Jag gick med en hög böcker på huvudet och sträckte ut mina 1.67 till i alla fall 1.68

Får nästan panik idag. Äntligen har jag hittat en kiropraktor som kan visa på problemet med min axel, han behandlar lugnt och samtidigt kraftfullt och ger mig hopp. Bland annat visade han hur jag förändrat min hållning, antagligen pga smärtan kurar jag ihop axlarna.

– Rak i ryggen! sa alltid min pappa. Han tittade kärleksfullt på mamma och fortsatte: Titta på din mamma, vilken vacker hållning hon har.
Jag brukar också vara rak i ryggen, ett minne av pappas ord och av all träning i ungdomsåren med att gå med en hög böcker på huvudet och sträcka ut mina 1.67 till i alla fall 1.68.
Men så tittar jag på mig själv med nya ögon och ser hur jag sitter vid datorn och drar ihop axlarna.
Nåväl... här finns i alla fall ett hopp om bättring.

Men paniken? Jo just samma dag som jag tänker detta kommer kallelsen från sjukhuset till operation av min "impingement". Just när jag bestämt att avvakta.
Det löser sig av sig själv. Den tänkta operationsdagen ligger jag på en strand på Sicilien.

Hoppas att jag hinner räta på ryggen över sommaren så allt det onda försvinner.
Hoppas. Jag bävar för ännu en operation, i synnerhet som ingen kan garantera att det verkligen blir bra.


2 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Jag blir så glad när jag hör att det finns hopp för att du kan få bukt med ditt onda. :) Det här med hållningen har jag tampats med hela livet… Det började med när jag fick bröst och eftersom jag var ganska tidig började jag kuta för att inte visa det. Sedan har det fortsatt om än inte på samma sätt förstås! Men "räta på ryggen" har jag hört tusentals gånger och "tänk på att du har ett öga i bröstet som ska se rakt fram" etc. Även böcker har jag gått med på huvudet. Jag tror att mångas axelbesvär bottnar just i dålig hållning. Sedan är det ju så att när man har ont så förändrar man sitt rörelsemönster och det skapar nya problem. Hursomhelst hoppas jag nu att du ska bli så mycket bättre och vad är bättre än en strand på Sicilien med sina döttrar! Underverk kan hända…kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Och nu ska jag träffa E.O på måndag, jag är säker på att få bra hjälp av henne! Hi hi - tror du att någon går omkring hemma med böcker på huvudet idag? kanske skulle ta en trave igen och vandra omkring i hemmet?