fredag 9 maj 2014

Hjortron och hjärtan eller Hjortron och hjältar? Det är frågan

Lotta Kühlhorns fina omslag till Bärböckerna
Det var ju ett tag sedan den kom, den senaste boken i vår Bärserie. Smultron och svek, Hallon och hat, Vinbär och vemod, Lingon och lust heter böckerna och vi har verkligen fler trogna läsare än vi inser, Annica Wennström och jag. De finns att köpa genom ad libris eller direkt från Förlag 404. Men pocketupplagorna är slut och de finns inte som e-böcker, tråkigt nog.

Jag älskar våra personer kring den italienska restaurangen La Stella i Östersund. Vi talar då och då om att återknyta bekantskapen med dem, Annica och jag. Men hittills har det inte blivit något.

Men nu frågade många på deckarkursen i helgen om när en ny del kommer. Idag när jag var på bokrelease för Annika Estassys Croissants till frukost var flera jag pratade med inne på temat fortsättning. Hjortron och hjärta ska den heta anser många alldeles bestämt. Fast Victor Estby var mer inne på Hjortron och hjältar. Skulle vara några fallna hjältar då?

Lockande titel. Lockande projekt.
Nytt Lotta Kühlhorn-omslag?
Tål att tänka på.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag måste nog meddela en avvikande mening. Inte när det gäller en ny bärbok, verkligen inte, men bärsorten! Ni har redan haft h, som i hallon. Då funkar det inte så bra med hjortron. Blåbär tänkte jag först, men det ger liksom lite töntvibbar. Men björnbär? Björnbär och begär. Björnbär och besinning?