fredag 2 januari 2015

Pirr, förväntningar, hopp - 2015 ett nytt år



En symbolisk bild för min jul 2014. Familj, kärlek. Jag gjorde ett oplanerat juluppehåll med bloggen, hade enkelt inte tid, eller kanske inte energi. Energin var kanaliserad till firandet av jul och nyår, med min familj, mina barn, deras respektive som är mig så nära, barnbarnen.
Jag älskar att uppleva julen genom ett förundrat barns ögon. Allt är ljuv förväntan, lycka. Vi sov här ett hel hög till annandagen.
Det var litet som jag mindes min barndoms jular. Trångt och hjärtligt. Mycket god mat. God dryck - det var väl skillnaden mot  barndomens jular där svagdricka var det starkaste som bjöds. Annars var stämningen densamma: Viljan att ge. Lyckan i att ta emot.

Nu är det 2015. Ett år jag ser fram emot med förhoppningar. Vi är en grupp som startat ett skrivprojekt ihop. Mina torsdagar är vikta för det. Mer om det senare - men det inger pirr och förhoppningar.
Så ska man känna inför ett nytt år: Pirr och förväntan. Hopp.

Hur könner ni inför det nya åtet?

8 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Eva, Välkommen tillbaka! Härligt att höra att du har haft en underbar jul och att du ser hoppfullt på det nya året! Det gör jag med! I februari väntar en resa till Burma vilket jag också ser fram emot men innan dess ytterligare några veckor med mina hjärtan innan de far åter mot nordpolen! Ska också bli spännande att höra om ert skrivprojekt! kram och god fortsättning på 2015!

Anonym sa...

God fortsättning Eva! Härligt att läsa om familjen, barnbarnen, värmen och kärleken.
Har firat med alla nära och kära, med respektive men utan barnbarn som inte finns ännu.
Förhoppningarna inför nya året är fokuserade kring barnen och dera respektive. Hoppas och önskar att de ska fortsätta på den väg de är nu efter kämpiga uppbrott från tidigare förhållanden.
Kramar Pia

Anna/notonmusic sa...

Gott Nytt År Eva :-) Ser alltid fram mot dina blogginlägg. Gör inget att det blir paus. Läste Emma Vall under ledigheten; "Egna Spår" och tyckte jättemycket om den och Saga! Nu ska jag läsa nästa. "Sabotage."

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Margareta! Men vilken underbar resa som väntar dig. Jag är så nyfiken på Burma och skulle så gärna vilja åka dit. Det blir spännande att höra om dina upplevelser.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pia, visst lever man med sina barn i med- och motgångar i kärlek och relationer. Jag mår bra om mina barn mår bra, är det krångel så gör det ont i mig också!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anna, vad roligt att du läser våra Svalaböcker, de var riktigt roliga att skriva. Undrar vad du skulle tycka om Amanda, vår deckarhjältinna i "vuxendeckarna" - tror nog säkert de finns på biblioteket.

Marina sa...

Det är just det som är det bästa med tiden som kommer, vi har inte en aning om hur det kommer att bli, utan kan se den an med spänning. Önskar dig ett riktigt bra 2015!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Samma till dig Marina, det är en fröjd att läsa dina härliga blogginlägg!